Serious games, simulatie, en theater

Als serious games developer richt ik me op het ontwerpen van gesimuleerde omstandigheden waarbinnen mensen op een veilige, speelse en doelgerichte manier kunnen oefenen met ander gedrag. Met meer dan vijfentwintig jaar ervaring als theatermaker, docent en trainingsacteur zet ik mijn kennis in om leeromgevingen te creëren die aansluiten bij de behoefte van de deelnemer en de organisatie. Ik maak daarbij veelvuldig gebruik van storytelling, waarbij ik mijn ideeën haal uit de meest uiteenlopende bronnen. Van krantenberichten tot aan Shakespeare, en van oude sagen tot aan hedendaagse ‘urban myths’, alles kan een inspiratie zijn voor een game.

Lees hier wat ik eerder heb geschreven over de relatie tussen storytelling en serious games. Daarnaast heb ik onderzoek gedaan naar de wijze waarop serious games de effectiviteit van trainingen en rollenspelen kunnen vergroten. Een artikel over dit onderwerp verschijnt binnenkort hier.

Naast het ontwerpen en implementeren van serious games ben ik ook nog steeds werkzaam als theatermaker, schrijver, acteur en regisseur. Om te zien wat ik allemaal doe op theater- en dramagebied, klik hier.

“Budget Brothers” , een serious game met inzet van gespecialiseerde acteurs.
“Budget Brothers” (2018), een serious game van Changing Colours, met inzet van gespecialiseerde acteurs. Het richt zich op het bewust worden van ethische dilemma’s binnen organisaties.